"مشاوره خصوصی به ورزشکاران"

⚡   کمتر از یک دقیقه پرسیدنِ یک آدرس و گوش دادن به آن می تواند کلی از  زمان ، انرژی  ، تمرکز  و پول  ما را پس انداز کند.

👈   پرسیدنِ آدرس باعث می شود که روی هدف و مقصد متمرکزتر شویم و با سرعت، اطمینان و انگیزه بالاتری حرکت کنیم.

در دنیای امروز همه چیز و همه کار تخصصی و حرفه ای شده است. هیچ کسی نمی تواند ادعا کند که حتی در دو موضوع مختلف از همه متخصص تر و حرفه ای تر است. شاید کسانی باشند که در چند موضوع اطلاعات زیادی داشته باشند اما من در مورد تخصص و حرفه ای گری صحبت می کنم.

بعضی از ورزشکاران از من سوال می پرسند که:

👈    چه کتابی بخوانم تا اعتماد به نفس ام بالاتر بره؟

👈   چه کتابی بخوانم تا تمرکزم بهتر بشه؟

👈   و ...

من در جواب می گویم که:

⛔    اگر می خواهید کتاب بخوانید که تا روانشناس شوید، این اشتباهه. چون تو روانشناس نیستی تو یک ورزشکار حرفه ای هستی.

✅    اگر می خواهی که روانشناس شوی اصلا مشکلی نیست اما یادتان باشد که نمی توانید یک ورزشکار حرفه ای باشید.

چون ورزشکاران حرفه ای، روانشناسان متخصصی نیستند، مگر اینکه بعدها بخواهند که وارد این حوزه شوند. قطعا ورزشکاران حرفه ای اطلاعات ارزشمندی از بحث های روانی دارند اما من در مورد تخصص و حرفه ای گری صحبت می کنم. من به همه ورزشکاران توصیه می کنم که حتما کتاب بخوانند چون کتاب خواندن باعث افزایش اعتماد به نفس و تمرکز ورزشکاران می شود و انگیزه فراوانی را در آنها ایجاد می کند اما اینکه شما بخواهید که کتاب بخوانید تا یک روانشناس شوید قطعا زمان، انرژی و تمرکز بالایی از شما خواهد گرفت.

📚   کتاب خواندن باید در مسیر هدفِ اصلیِ شما باشد. برای همین من شما پیشنهاد می کنم که:

📚🏆🥇    کتاب قهرمانان و اسطوره های ورزشی، 🎥   مستندهای آنها، 📚   کتابهای موفقیت و الهام بخش را بیشتر بخوانید تا آگاهی و اطلاعات بیشتری نسبت به طرز فکر و باور آنها و خودتان داشته باشید و بدانید که آنها در مورد موضوعات و اتفاقات مختلفی که در زندگی شان رخ داده و چالش هایی که با آن روبرو شده اند، چگونه برخورد کردند و چه عکس العملی از خودشان نشان دادند تا برای شما الگو و انگیزه شود.

مشاوره ورزشکار

⚡   اما در نهایت شما به داشتن یک مشاور روانشناسی  نیاز دارید تا مسائلِ شما را از بیرون و با دیدی آگاهانه تر و با تجربه بیشتری نگاه کند و به شما اطلاعات ارزشمندی دهد.


پرسیدن یا نپرسیدن آدرس:

گاهی اوقات زندگی یک ورزشکار با پرسیدن یا نپرسیدن یک آدرس دست‌خوش تغییرات بزرگی خواهد شد که می تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند. من با ورزشکاران زیادی صحبت کردم و به آنها مشاوره دادم و به لطف الله به نتایج درخشانی رسیدیم که واقعا به آنها افتخار می کنم. اما هنوز مشکلات زیادی در نحوه مشاوره گرفتنِ ورزشکاران وجود دارد که به چند مورد از آن می پردازم تا شما با آگاهی و اطلاعات و تجربیات بیشتری از جلسات مشاوره استفاده کنید:


👊  1. هنوز تعداد خیلی زیادی از ورزشکاران و مربیان از مشاوره استفاده نمی کنند:

در حالیکه همه ورزشکاران و مربیان نیاز دارند که در موضوعات مختلف از مشاور کمک بگیرند تا تمرکز و انرژی و زمانِ کمتری را صرف موضوعات دیگری کنند که مهم نیستند اما باعث شدند زمان، انرژی و تمرکز ورزشکار یا مربی کاسته شود. و اگر هم موضوعی مهم باشد پس باید هر چه سریعتر و دقیق تر به آن پرداخت و آن را حل و فصل کرد. اما متاسفانه تعداد کمی از ورزشکاران و حتی ورزشکاران حرفه ای و قهرمانان از مشاور کمک می گیرند. 

👊  2. بصورت مقطعی از مشاوره کمک می گیرند:

یعنی ورزشکار به محض برخورد با یک مشکل، با مشاور تماس می گیرد که مشاور آن را حل کند. اما در زمانی که مسئله یا مشکلی وجود ندارد، مشاوری هم وجود ندارد. شما باید همیشه با مشاور در ارتباط باشید. منظورم این نیست که هر روز با مشاور صحبت کنید و در حال مشاوره باشید.

👊  3. در صورت بروز یک مشکل بزرگ با مشاور صحبت می کند اما در مسائل کوچک خیر:

ورزشکار با مشاور صحبت نمی کند تا یک مسئله کوچک به یک مشکل بزرگ تبدیل شود و آن زمان انتظار دارد که مشکل براحتی حل شود. اجازه دهید که این مورد را با یک مثال توضیح دهم: تصور کنید که یک نفر اصلا بهداشت دهان و دندان را رعایت نمی کند و مسواک نمی زند. در حالیکه رعایت کردن بهداشت دهان و دندان با صرف 10 دقیقه زمان در روز، صرف یک هزینه بسیار ناچیز و البته رعایت مواد خوراکی که مصرف می کنیم، انجام می شود. اینها باعث می شوند که هم احساسات خیلی خوبی را تجربه کنیم و هم از بروز یک فاجعه جلوگیری کنیم (درد دندان، هزینه آن، زمانی که از دست می دهیم، تمرکزی که نابود می شود، انرژی ای که تلف می شود و ...) حالا من مثال دندان را زدم اما منظورم تمام موارد جسمی و ذهنی است. پس شما باید همیشه روی ذهن و افکار خودتان کار کنید و خودتان را از لحاظ شخصیتی رشد دهید تا اجازه ندهید که یک مسئله کوچک به یک مشکل بزرگ تبدیل شود.

👊  4. به مشاور اطمینان ندارند:

من این را به آنها حق می دهم و احتمالا آن هم به سه دلیل است: الف) شاید قبلا از مشاوره های دیگری استفاده کردند و نتیجه خاصی را بدست نیاوردند و الان به هیچ مشاور دیگری اعتماد ندارند. ب) هنوز تجربه دریافت مشاوره گرفتن را ندارند پس به آن اهمیتی نمی دهند. ج) تصور می کنند که مشاور تنها یکسری حرفهای انگیزشی می زنند و رگه هایی از دروغ و بزرگنمایی هم در آن وجود دارد تا به ورزشکاران دلخوشی دهند.

👊  5. از مشاور توقع بیش از حد دارند:

بعضی از ورزشکاران از من مشاوره می گیرند که: آیا مهاجرت کنم یا نه؟ این رشته را انتخاب کنم یا آن رشته؟ مربی ام را عوض کنم یا نه؟ تیم ام را تغییر دهم یا نه؟ و ... اینها مشاوره و مشورت نیستند بلکه اینها تصمیم و انتخاب هستند. در واقع چنین کسانی مشاوره نمی خواهند بلکه تصمیم و انتخاب می خواهند. در حالیکه شما باید مشورت بگیرید تا خودتان به یک تصمیم و انتخابی برسید. مشاور نباید به شما تصمیمی بدهد و دلیل آن اینست که: خودتان می توانید بهترین تصمیم را بگیرید، مسئولیت آن را به عهده بگیرید، آن را تغییر و اصلاح کنید، اگر اشتباه کردید آن را جبران کنید. اما اگر مشاور یا هر کس دیگری به جای شما تصمیم بگیرد چه کسی مسئولیت آن را به عهده می گیرد، در صورت تصمیم اشتباه، چه کسی آن را جبران می کند، چه کسی باید تاوان آن را بپردازد؟

👊  6. اطلاعات دقیق را به مشاور نمی دهند:

همانطوری که بارها گفتم ورزشکاران برای رسیدن به قهرمانی با چالش ها و موانع خیلی زیادی روبرو می شوند، چالش ورزشکار با مربی یا والدین یا هم تیمی، چالش مسابقه یا رقیبان، چالش مصدومیت، چالش اعتماد به نفس یا استرس یا تمرکز و یا انگیزه ورزشکار، چالش سبک زندگی، چالش خواب و استراحت، چالش دوستانِ زیادی، چالش وزن کم یا زیاد و خیلی از چالش های دیگر... زمانیکه این مسائل و چالش ها را با مشاور در میان می گذارند آن را به طور واضح و شفاف عنوان نمی کنند و مشاور را از همه چیز با خبر نمی کنند و معمولا سعی می کنند که زیر بار برخی مسئولیت ها و اشتباهات خود نروند و در برخی موضوعات بزرگنمایی یا کوچک نمایی بیش از حدی دارند و برای همین مشاور را نیز به خطا می اندازند و روند مشاوره را به خوبی پیش نمی برند.


چرا ورزشکاران مشاوره نمی گیرند؟

به خاطر همین طرز فکرها:

  • خودم می دانم چکار کنم و مشکل را حل می کنم
  • از مربی یا هم باشگاهی و یا والدین کمک می گیرم: این عالیه و من اینو به خیلیا توصیه کردم و می کنم اما در برخی موارد ممکن است که آنها به طور ناخودآگاه موارد دیگری را در نظر داشته باشند که به سود شما نباشد. ولی در نهایت گاهی اوقات من این را به ورزشکاران توصیه می کنم، چون در برخی مسائل آنها آگاه تر هستند.
  • این مشکل خودش حل میشه، دیگه نیازی به مشاور ندارم.
  • تجربه کار با مشاور را نداشتند.

فرق مشاور روانشناسی ورزشی با مربی تخصصیِ شما یا مشاور تغذیه و بدنسازی؟

مربیِ تخصصی یا مشاور تغذیه یا مربیِ بدنسازی در مورد موضوعاتی صحبت می کنند که محدود هستند و دارای چارچوب مشخصی می باشد و البته زمان محدودی هم دارند. ضمنا هر کدام از آنها نیز می تواند الهام بخش شما باشند و کار یک مشاور را برای شما انجام دهند اما من در مورد تخصص و حرفه ای گری صحبت می کنم. برای همین مشاور روانشناسی ورزشی در مورد موضوعاتی با شما صحبت می کند که نامحدود هستند و به همه جنبه های زندگی شما مربوط می شود. مثلا من با شما در مورد اعتماد به نفس، استرس، حواس پرتی، تمرکز، انگیزه، ارتباطات، سبک زندگی، عزت نفس، هدف و هدفگذاری، تعهد، برنامه ریزی، باور، عادت و خیلی موضوعات دیگر صحبت می کنم که در تمام زندگی و شخصیت شما کاربردی حیاتی و غیرقابل انکار دارد. در ضمن همین موارد ذهنی و درونی باعث می شوند که نتایج خیلی بهتری از تمرین، مسابقه، تغذیه و بدنسازی داشته باشید.

مشاوره خص.صی ورزشکار


 

چه کسانی به مشاوره نیاز دارند؟

1. ورزشکاری که مشکل ارتباطی با مربی یا هم تیمی یا والدین یا مسئولین ورزش دارد و با مشورت می خواهد به یک تصمیم درست برسد.
2. ورزشکاری که می خواهد به اهداف بالای قهرمانی برسد: این مورد برای من خیلی ارزشمند و جذاب تر است که یک ورزشکاری به من بگوید: من مشکلی ندارم ولی می خواهم که از لحاظ ورزشی به سطح بالای قهرمانی برسم.
3. ورزشکاری که استرس محدود کننده و تضعیف کننده ای دارد: این یکی از مواردی است که خیلی با آن مواجه هستم.
4. ورزشکاری که از انگیزه کافی برخوردار نیست: انگیزه بالا و پایین می شود اما ورزشکار نباید اجازه دهد که این پایین آمدن خیلی تکرار شود یا پایدار بماند.
5. ورزشکاری که از مسابقه و هدف و قهرمانی ناامید شده: بعضی ورزشکاران با وجود توانمندی بالا از مسابقه حذف شدند و الان احساس ناامیدی می کنند.
6. ورزشکاری که از عزت نفس کافی برای موفقیت برخوردار نیست.
7. ورزشکاری که آسیب دیده و نگران آینده ورزشی خودش می باشد.
8. ورزشکاری که هدف بلندمدت و بلندبالایی دارد که می خواهیم با همدیگه به اهدافمون برسیم. چون اگر من بطور تخصصی با شما کار کنم و شما رشد و پیشرفتی نکنید که به اهدافتان برسید در واقع کار من بیهوده بوده است. پس ما با هم همراه هستیم.
9. ورزشکاری که از باور و اعتماد به نفس کافی برخوردار نیست. اما می خواهد که آن را تقویت کند. چون می داند که با داشتن اینها به چه عناوین و افتخاراتی می تواند برسد.

چرا از رضا خزایی مشاوره بگیرید؟

اول رضا خزایی را بشناسید. شما می توانید با وارد شدن به قسمت "تجربیات من" نسبت به من اطلاعات بیشتری داشته باشید.

⭐   روانشناس تیم رعد پدافند در سوپرلیگ کاراته کشور بودم

⭐   روانشناس سازمان پهلوان برگزار کننده مسابقات ام ام ای در کشور هستم

⭐   من 20 تجربه در ورزش قهرمانی داشتم و عناوینی را در سطح کشوری، لیگ برتر و بین المللی داشتم

⭐   5 سال سابقه مربیگری داشتم

⭐   تجربه مربیگری در لیگ برتر باشگاههای کشور داشتمروانشناس ورزشی

⛔   مسابقات زیادی را به علت عدم آگاهی از فاکتورهای آمادگی ذهنی از دست دادم و شکست خوردم و الان با مطالعه و تحقیقات و تجربیات زیادی می خواهم که آنها را در اختیار ورزشکاران قرار دهم تا با همدیگه به اهدافمون برسیم.

✅  من از سال 92 در حوزه موفقیت و بعد از آن در حوزه روانشناسی ورزشی تحقیق می کنم و تمام اطلاعاتی که از اساتید برتر ایرانی و خارجی یاد گرفتم و در دوره های آنها شرکت کردم، کتابهای مختلفی که مطالعه و تحلیل کردم، تجربیات خودم، مشاوره هایی که با مربیان و ورزشکاران ملی داشتم و تمام آن چیزی که خودم در ورزش لمس کردم (آسیب، استرسَ، قهرمانی، شکست، پیروزی، ارتباط و ...) را در قالب روانشناسی ورزشی در اختیار ورزشکاران می گذارم تا آنها با آگاهی و اطلاعات بیشتری مسیر درست را انتخاب کنند و با همدیگه به اهدافمون برسیم.


شرایط مشاوره:

👈 حداقل عضو دو پکیج آموزشی مثبت خود باشید.

👈   زمان مشاوره بین 45 دقیقه تا یک ساعت می باشد.

👈   تاریخ و ساعت دقیق مشاوره بعد از ارسال فیش واریزی اعلام می گردد.

👈   نوع مشاوره بصورت تماس مستقیم یا از طریق واتساپ بصورت صوتی یا تصویری می باشد (انتخاب با شماست ولی پیشنهاد من تماس تصویری است اما اگه اینترنت اجازه دهد)

Counseling


هزینه مشاوره برای چهار جلسه مشاوره مبلغ دومیلیون تومان هست که به این شماره کارت واریز نمایید.

CARD

فیش واریزی را به این شماره واتساپ ارسال کنید

    09919690749   

برای دریافت مشاوره جهت رزرو تایم میتونید واتساپ پی ام بدید.